Wenger се залавя да прави портативни соларни зарядни

Wenger се залавя да прави портативни соларни зарядни

Добре позната със своите швейцарски армейски ножчета и часовници, компанията Wenger реши да навлезе в други видове бизнес – производство на съоръжения и аксесоари, включително палатки, обувки и слънчеви очила. Най-новото попълнение в списъка й са соларните зарядни устройства.
Wenger е една от все по-многобройните фирми за изделия за използване на открито, които продават собствена линия слънчеви зарядни устройства. Всяко от нейните зарядни устройства е оборудвано с множество поликристални соларни панели и литиево-йонна батерия с USB връзка. Wenger предлага и адаптер от USB към пет други вида конектори, осигурявайки по-голяма гъвкавост при зареждането. Зарядните устройства могат да се сгъват, което ги прави лесни за транспортиране. Здраво закрепени към тях ремъци позволят зарядните да бъдат прикачвани върху велосипед, раница, палатка и др.
Най-мощното зарядно на Wenger е моделът Pro. Той използва шест слънчеви панела за 6,75 вата енергия. 5000 mAh литиево-йонна батерия се зарежда за около 5 часа.
Твърдението на Wenger, соларните й зарядни устройства са „почти толкова гъвкави и функционални като швейцарските армейски ножчета“ е лоша услуга за нейните ножове, но все пак зарядните устройства могат да бъдат снабдени с тройка светодиоди, превръщайки се в нещо като фенерче. Цената обаче е твърде висока и е по-добре човек да си купи отделно фенерче или челник.

Нов датски електромобил само за 270 евро

Нов датски електромобил само за 270 евро

Нов датски електромобил само за 270 евро

Датската компанията ECOmove планира в последното тримесечие на тази година да пусне на пазара компактния градски електромобил QBEAK. Към момента производителят приема предварителни поръчки за модела, като предплатата за него е 270 евро.

Габаритите на QBEAK са 3 метра дължина, 1.75 м широчина и 1.63 м височина. Каросерията на новия модел е от леки материали, чието предимство е, че могат да бъдат лесно заменени в случай на авария. Вратите се вдигат нагоре, което е сериозно приемущество при паркиране в градски условия. Салонът е направен така, че местата в него може да се поменят от само едно за водача до шест. Тежестта на QBEAK е 425 кг. без акумулаторите.
Компактният електромобил разполага с два вградени в колелетата електромотора с мощност 35.4 кВт. Те се „хранят” от комплект батерии (28.2 кВт-часа), което позволява с едно зареждане да се изминат 300 км. Максималната скорост на машината е 120 км/ч.
Любопитното е, че като ключ за стартиране работата на моторите се планира специално приложение за смартфони. Благодарение на него собственикът на електромобила ще може да знае какъв запас е останал в батериите и колко е времето, нужно за тяхното зареждане. Цената на QBEAK засега не се съобщава, но от датската компания са категорични, че машината ще бъде напълно достъпна.

Нов датски електромобил само за 270 евро

Нов датски електромобил само за 270 евро

''Фулчарджър България'' ще открие две нови зарядни колонки в гр. София

''Фулчарджър България'' ще открие две нови зарядни колонки в гр. София

''Фулчарджър България'' ще открие две нови зарядни колонки в гр. София

''Фулчарджър България" ще открие две нови зарядни колонки, пред сградата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и улица "Триадица".
Откриването на зарядната колонка пред сградата на министерството на ул."Славянска" 8, ще бъде на 09.08.2012г. от 12 часа.
На събитието ще присъстват - г-н Делян Добрев, министър на икономиката, енергетиката и туризма
г-жа Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, г-н Илия Левков, председател на Индустриален клъстер „Електромобили“, г-жа Весела Шаранкова, изпълнителен директор на ФУЛЧАРДЖЪР България АД.
Зарядната колонка ще бъде открита от министър Делян Добрев.
С това местата за зареждане в гр. София стават девет. Броят им ще се умножава с използването на електромобилите, с оглед пестенето на ресурси и опазването на околната среда.
Колонки на Фулчарджър са инсталирани на ул. “Московска”, пл. “Ал. Невски”, пл. “Народно събрание”, две точки на бул. “Ал. Стамболийски”, до БНБ, пл. “Македония”, пред МИЕТ и на ул. "Триадица".

Цените на автомобилните литиево-йонни батерии ще паднат драстично

Цените на автомобилните литиево-йонни батерии ще паднат драстично

Цените на автомобилните литиево-йонни батерии ще паднат драстично

 Очаква се цените на автомобилните литиево-йонни батерии да паднат драстично до края на десетилетието, и още повече от 2025 г.
Консултантската фирма McKinseyе and Company е посочила, че пакетът, който струва между 400 и 484 евро за киловатчас днес, би се понижил до приблизително 161 евро от 2020 г. и до 129 долара до пет години по-късно.
Анализаторите са изчислили, че около 30% от понижението в цените, което ще се достигне от 2015 г., ще е в резултат от подобренията в производствените процеси, стандартизирането на оборудването и налагането на фиксирани разходи върху по-високите обеми на производство.
Вследствие на това заводите за батерии от близкото бъдеще могат да бъдат доста по-продуктивни от изградените преди 2010-2011 г.
В резултат на по-ниските цени на батериите ще поевтинеят и електромобилите, така те ще станат далеч по-достъпни до купувачите. Това на свой ред ще стимулира напредъка и в други технологии, като променливите фази на газоразпределение или трансмисиите с двоен съединител.
Според изследването първоначално поевтиняването ще е доста скромно.
На самите производители ще им се наложи да понижат цените на батериите още в предварителните планове. Анализът предсказва, че иновациите, които ще позволят всичко това да се случи, първоначално ще се случат в другите браншове, най-вече в този на потребителската електроника.
Нюман, сътрудник на McKinseyе and Company, e заявил, че непрекъснатото подобряване на технологиите за пестене на енергия в таблетите, смартфоните и в преносимите компютри води до поевтиняване и същото ще се случи и при автомобилите.

Следващата година България за пръв път въвежда стимули за покупка на електромобили

Следващата година България за пръв път въвежда стимули за покупка на електромобили

Следващата година България за пръв път въвежда стимули за покупка на електромобили

Следващата година България за пръв път въвежда стимули за покупка на електромобили. Собствениците им може да не плащат такса при регистрация на превозното си средство в КАТ и да бъдат освобождавани от годишния местен данък. Освен това ще им се разреши да паркират безплатно в обособените зони, да пътуват без винетка и да се движат в бус-лентите, тъй като все още тези возила са малко и няма да пречат на градските автобуси.

Това предвижда проект на национална програма за насърчаване на ползването на екологичните превозни средства, който ще бъде внесен в Министерския съвет до края на август и се очаква да бъде одобрен до края на тази година, съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев. В документа са заложени част от исканията на Индустриалния клъстер "Еелектромобили" (ИКЕМ).

В четвъртък министърът откри станция за зареждане на електрически превозни средства пред сградата на ведомството на столичната улица "Славянска", пред другата сграда на министерството също заработи такова съоръжение. Така в София вече има девет зарядни за електрически превозни средства. В цялата страна са регистрирани около 1000 такива возила, от които чисти електроавтомолиби са десетина и те са собственост на големи фирми с корпоративна екополитика. Още десетина коли са с приспособени електрически двигатели, останалите са хибридни автомобили и електрически мотопеди и велосипеди.

С обявените от Добрев стимули правителството се надява да увеличи техния брой, макар цената на двуместен електромобил да е около 35 хил. евро, по данни на Индустриалния клъстер за електромобили, а планираните от държавата преференции - символични. Засега не се предвиждат директни субсидии за желаещите да купят електромобили по примера на Франция, която дава по 7 хил. евро за тази цел, нито освобождаване на покупката на такова возило от ДДС. Това обясниха и Добрев, и Менда Стоянова, председател на парламентарната комисия по финанси, която също бе на откриването на електроколонката.

Клъстерът настоява държавата да субсидира с по 5 хил. лв. покупката на нов електромобил и с по 2500 лв. конвертиран електромобил, като парите може да се дават от Международен фонд "Козлодуй", да разработи финансови стимули за замяна на старите коли с нови електромобили, да се освободи от ДДС купуването на екокола от физическо лице и намаляване на годишния му данък с 25 на сто от цената на придобития през съответната година електроавтомобил.

Добрев обаче заяви, че засега бюджетът не може да си позволи да финансира хората за покупка на електромобили, може би на по-късен етап това ще става с пари от Националния доверителен екофонд, в който постъпват средства от държавната търговия с парникови емисии.

И докато покупката на електромобил остава невъзможен лукс за обикновените граждани в следващите няколко години, зарядните станции в страната се увеличават доста интензивно, а държавата смята да насочи средства от европейските фондове за изработка на компоненти за електрически автомобили, стана ясно от думите на Добрев. Тази възможност бе лансирана от предшественика му Трайко Трайков още в началото на миналата година. Идеята е да се стимулира производството на агрегати, възли, детайли и компоненти за електрически превозни средства, включително и за създаване на план за промишлена конверсия (преоборудване) на традиционни в електрически превозни средства. С европари може да се финансира и поставянето на зарядни станции.

От началото на годината една от фирмите, изграждащи електроколонки у нас и чиито са столичните съоръжения – "Фулчарджър", е разположила десет зарядни станции – девет в София и едно в Добрич. До края на годината в Добрич ще бъдат инсталирани още четири, а в Стара Загора – седем. Тази фирма обаче не е единствената на пазара.

Няколко са компаниите, които предлагат на собствениците на електромобили да зареждат двигателите си. Това става с предплатени ваучери, специални дебитни или кредитни карти, с които устройствата идентифицират клиента, "отключват" контакта на зарядното и се плаща потребената енергия. 12 лева струва пълно зареждане на един електромобил, което продължава осем часа и с което може да се изминат между 150 и 170 км, обясни Любомир Славов, собственик на "Фулчарджър". Добрев коментира, че това е двойно по-евтино от пътуването с кола, работеща с дизел.

Компанията предвижда следващите й електроколонки да са от второ и трето поколение, които зареждат много по-бързо – за четири и за два часа. Славов обаче не пожела да коментира каква сума е вложило досега дружеството в зарядни устройства и какви са бъдещите му инвестиционни намерения.

ИКЕМ смята, че за да стане електротранспортът по-атрактивен за ползване, трябва да има и отделни но-ниски цени на електроенергията за станциите за публично зареждане на екоколите.

Иначе ако човек има такова возило, то може да се зарежда и от контакта вкъщи, но специалното устройство кореспондира по-добре с двигателя, обясни Славов. Частните собственици могат да си купят електроколонка и за вкъщи, като цените й варират от 900 евро до 45 хил. евро, според мощността й.

Десет причини да притежавате електромобил

Десет причини да притежавате електромобил

Електрическият автомобил е фоксна тема за автомобилния свят и все по-чести чуваме, че в една или друга страна правителствата дават финансови бонуси за притежаването на еко-возило. Сртува ли си да се инвестира в такава кола? Вярно е, че марковите модели са доста скъпи, но както се случва на всеки нов пазар, в тази сфера навлизат множество нови имена с агресивни оферти за впечатляващо ниски цени. С малко търсене в България човек може да си купи електромобил за около 10 000 лева. А ползите?
1: пъргавина за къси разстояния
Изминавате по-малко от 60 км. дневно? За повечето автомобили, а това са около осемдесет процента от тях, реално изминаваните в градски условия километри са по-малко от 60 км. на ден. Електрическите превозни средства от градски тип са напълно подходящи за такава употреба. Бързо придвижване в рамките на няколко пъти през деня. Дори при натискането на спирачките, батериите на автомобила се зареждат.
2: край на бензиностанциите
Кажете сбогом на вашата бензиностанция. Основно удобство на електрическите автомобили днес е, че не се налага посещение на бензиностанция.
3: чист въздух в центъра
Вашето движение с електромобил е с деветдесет и седем процента по-чисто от автомобилите с ДВГ. Електрическите превозни средства произвеждат нулеви CO2 емисии. Така можем да дишаме много по-добре. Този факт изглежда особено привлекателен за градското население, особено в централните райони, в които смогът от въглеводороди и азотни оксиди в съчетание обилно замърсяват въздуха.
4: по-евтина поддръжка
По-ниските разходи за техническо обслужване са също сериозен аргумент. Да не забравяме, че зареждаме гориво поне веднъж седмично, а понякога сменяме части и т.н. Тези дни стават минало, когато се използва електромобил.
5: зареждане докато спим
Докато почивате през нощта, автомобила се зарежда от електрическата мрежа. За по-малко време от това, което е нужно на нас самите да се наспим добре. За повечето електрически автомобили ипрезареждаеми хибриди са необходими около 8 часа за пълно зареждане, като се започва от нулев капацитет на батерията. Средното време за зареждане е някъде между 2 и 6 часа в зависимост от разстоянията.
6: бързина
Необходими са само няколко „коня” под капака на електрическия автомобил, за да работи той като ракета. Средно има по-малко от 40-50 „коня” под капака на електрическия автомобил. Но не бива да се подценяват, защото се движат изключително бързо, при това тихо. Това означава, че можете да настигнете Porsche 911 и да му прочетете регистрационния номер в рамките на няколко секунди.
7: по-добра крива на въртящия момент
Ще попитате, какво е това? Много от вас вероятно са запознати с Roadster Tesla Motors. Тя може да вдигне от 0 до 60 км/ч за 3,9 секунди, което е много по-бързо от най-бързите автомобили на пътя. Другите по-традиционни електрически автомобили, които не са толкова бързи, не са ви конкуренция в ускорението.
8: модерен дизайн
Електрическите автомобили са с чудесен дизайн. Има няколко производители на електрически автомобили, които поеха хвърлената ръкавица. Въпреки, че Toyota Prius е най-продаваният електрически и газов хибриден автомобил в САЩ до момента, той е „грозен” в сравнение с дизайна на някои електромобили. Разбира се напълно е възможно да конвертираме един прекрасен автомобил от стандартния му двигател – в електромобил.
9: безплатно паркиране
Ако е движите с електрическиа вотмобил из София, можете да паркирате безплатно в центъра на града. В други страни собствениците на електромобили получават и финансови стимули. Очаква се подобни насърчителни мерки да се развият и в България.
10: независимост
движението с автомобил само по себе си дава голяма независимост, но а електрическа кола няма да изтръпвате от ежедневните анонси за движението на цените на петрола. Едно от предимствата на шофиране на електрическа кола е, че вече не сте чувствителни спрямо цената на петрола, и по този и към цените на бензиностанциите. Не че цените на тока не се покачват, но това става по-рядко.

Нови северноамерикански правила за чисти корабни горива в сила oт 1 август

Нови северноамерикански правила за чисти корабни горива в сила oт 1 август

В началото на този месец влезе в сила нова, дългоочаквана еко-регулация, която изисква от корабите да използват по-чисти горива с ниско съдържание на сяра, когато се движат в близост до крайбрежието на Северна Америка. Нормата влезе в сила въпреки опасенията, че доставчиците може да не са готови за промяната.
Северноамериканската зона за контрол на емисиите (North American Emissions Control Area ECA) се присъедини към редица другио ргиони по света, като например Европейския съюз, в налагането на ограничения за серните емисии от корабното гориво – най-замърсяващото от всички петролни продукти. В рамките на ECA е налице горна граница за сярата от само 1% в периметъра от 200 мили от брега.
Корабната индустрия казва, че новите норми могат да доведат до рязко покачване на цените на горивта, тъй като рафинериите прехвърлят към потребителите по-високите разходи за производството на чисти горива. Някои се притесняват, че не всички ще бъдат подготвени.
Ще знаем, в рамките на една-две седмици или месец дали наличността няма да е проблем“, каза Крис Кох, председател на Световния корaбен съвет. „Агенцията за опазване на околната среда и бреговата охрана са работили в тясно сътрудничество по този въпрос. Те осъзнават, че ако даден кораб не може да намери гориво, ами не може да намери горивото и това е то.“
Агенцията за защита на околна среда, която ще регулира програмата, е изчислила, че цялостната цена на схемата ще достигне 3,2 милиарда долара до 2020 г. Службата по транспорта и качеството на въздуха заяви, че мярката ще предотврати 14 000 случая на преждевременна смърт благодарение на намаляването на азотните окиси, серните окиси и фините прахови частици.

Хибриди и електрически коли по булевардите на Лондон

Хибриди и електрически коли по булевардите на Лондон


През дните на Олимпийските игри 2012 закономерно вниманието на обществото и медиите са насочени към Лондон, затова не е чудно колко „зелени“ новини идват оттам. Nissan обяви своята амбиция да стане предпочитаният автомобилен производител за лондонските таксита, след като разкри два нови модела, които ще отговарят на все по-строгите правила за качеството на въздуха в столицата на Острова и могат да намалят разходите за гориво с до 50 на сто.
Японският автомобилен производител вчера оповести, че дизеловият NV200 London Taxi е на път да получи сертификация от лондонските власти по-късно тази година. В същото време фирмата е подготвила един електрически концептуален автомобил E-NV200, който ще бъде подложен на изпитания в британската столица през следващата година.
NV200 London Taxi е базиран на едноименния компактен ван на фирмата. Nissan твърди, че при 138g/km CO2 превозното средство ще отделя 34 на сто по-малко CO2 на километър в сравнение с най-новия модел на конкурента London Taxi Company – TX4.
Появата на новото возило носи и надежди за намаляване на вредния азотен диоксид (NO2) и замърсяването с твърди частици, помагайки на Лондон да отговари на строгите правила на Европейския съюз за качеството на въздуха.
Nissan предвижда горивната ефективност да бъде ключов фактор за продажба на таксиметровите NV200. Фирмата твърди, че „скромният“ й двигател може да спести на шофьорите до 50 на сто пт разходите за гориво в сравнение с TX4.
Междувременно компанията разкри, че се надява да пусне изцяло електрическо такси през 2014 г., добавяйки, че текущите разходи при нулевите емисии на електомобила ще се равняват на една пета от тази на конвенционалния дизелов Hackney Carriage (традиционното лондонско такси).

Американска фирма предлага електромобили за под $10 хил.

Американска фирма предлага електромобили за под $10 хил.

Всеки притежател на маркова потребителска електрическа кола може да потвърди, че да си пионер в чистия личен транспорт може да е полезно за планетата, но може да причини припадък на джоба и портфейла. Цената на коли като Chevy Volt, Ford Focus Electric или Nissan Leaf е няколко десетки хиляди (и в долари, и в левове, и в евро). С това стойността на нов електромобил надминава цената на повечето луксозни автомобили с ДВГ.
Една американска фирма в Ривърсайд, Калифорния, се надява да елиминира тази бариера пред масовото навлизане на електрическите превозни средства. При откриването на първия изложбен салон на EcoCentre по-късно този месец ще дебютират три еветини модела електромобили, включително една малка кола за градско каране за под 10 000 долара.
Роденият в Сан Диего автомобилен дилър Рамон Алварес чрез неговата фирма Alvarez Electric Motors Company се готви да отвори цяла национална мрежа от центрове за продажба на електромобили в Южна Калифорния. Първите три от електрически превозни средства, които първоначално ще бъдат достъпни чрез Fladeboe EcoCentre, са произведени в Китай от Liuzhou Wuling Special Purpose Vehicle Manufacturing Co. Ltd и ще се предлагат на цена, равна на малка част на цената на марковите електрически превозни средства.
Eco-E е двуместен електромобил с 3.1kW мотор, задвижван от 48-волтова батерия. Пробегът на превозното средство варива от 48 до 64 км. с едно зареждане. Времето за зареждане е между 8 и 10 часа при 110 волта електрически контакт. Този модел ще се предлага в САЩ на препоръчителна цена от 9 995 долара.
Превозно средство за превозване на малко повече от двама души е eco-Van, ван с две седалки отпред и една или две „пейки“ отзад. Неговият 13кВт двигател получава мощност от 96-волтова батерия AGM със същото време за зареждане и може да измине също 40 – 64 км. Цената й от 17 995 долара предполага и фабрично инсталиран климатик.
Третата електромобилна оферта е eco-Truck – камионетка, която има същия мотор и същите спецификации на батерията като еко-Van, но има сериозен товарен капацитет. Цената на този модел е почти 17 хил. долара и отново включва фабрично инсталиран климатик.
Трите електрически коли имат само един недостатък – скоростта. Те могат да се движат с не повече от 40 км./ч.

Германия: 4373,5 MW инсталирани през първата половина на годината

Германия: 4373,5 MW инсталирани през първата половина на годината

Немската федерална агенция за мрежите обяви, че през юни тази година около 1,8 GW нови фотоволтаични мощности са били включени към електропреносната мрежа.
Агенцията обяви данните за фотоволтаичните инсталации за първата половина на 2012 година. В данните се посочва, че в Германия е бил добавен с общ капацитет от 4373,5 MW през първото полугодие. Това е най-високата цифра за първо полугодие, регистрирана досега.
Само през юни са регистрирани 14740 нови инсталации с общ фотоволтаичен капацитет 1790,21 MW. Това малко под рекордните нива от юни 2010 г., когато бяха достигнати 2100 MW.
През май, според агенцията, са били добавени около 8500 нови фотоволтаични инсталации с общ капацитет от 254,23 MW. През март в мрежата са биоли включени 1222,77 MW нов фотоволтаичен капацитет.

Олимпийски постижения в рециклирането създават нови работни места


Олимпийски постижения в рециклирането създават нови работни места


Завод за рециклиране на пластмасови бутилки, който помогна на Лондон да спечели домакинството за Олимпийските игри, успя да привлече цели 12 милиона лири нови инвестиции. Заводът планира да удвои капацитета си като част от серия от стъпки на британското правителство, целящи да демонстрират потенциала на инвестициите в нискоемисийни решения във Великобритания.
От 2008 година досега „Closed Loop Recycling“ (в превод – затворена верига за рециклиране) е рециклирала повече от 100 000 тона пластмасови бутилки в своите свръх-модерни съоръжения за рециклиране в Дагенхам, на пет мили от олимпийското село в Стратфорд.
Сега фирмата си е подсигурила инвестиции, за да удвои капацитета си през следващите 12 месеца. Това ще създаде 100 нови работни места и потенциално ще намали въглеродните емисии с допълнителни 100 000 тона годишно.
Управляващият директор на „Closed Loop“ Крис Дау казва, че компанията си е осигурила 12 млн. лири, за да инсталира високотехнологични машини за пречистване на пластмаси. Очаква се новата технология да бъде „онлайн“ до септември 2013.
Първоначалният завод в Дагенхам е бил включен в олимпийска оферта на Лондон, като е било предвидено заводът да формира част от дългосрочната инфраструктура, свързана с игрите.
От гледна точка на собствениците на фабриката привлечената инвестиция си е „олимпийско постижение“ в този бизнес.
Имаме едно от най-добрите съоръжения за рециклиране на пластмаса в света точно тук в Лондон, а Олимпийските игри могат да претендират, че стимулират развитието на инвестициите във високотехнологична инфраструктура. Олимпийските игри спечелиха златни медали на всички фронтове“, казва Дау.
В допълнение към своите планове за разширяване на фабриката „Closed Loop Recycling“ също така е в процес на изграждане на разширение на завода в Дагенхам, предвидено за сортиране на бутилки. То също е на стойност 12 млн. лири.
Въпреки всичко, според Дау, компанията е била принуден да изостави плановете си за подобно съоръжение в Дийсайд, Северен Уелс, който – според шефа – е станал „жертва на кредитната криза“.

Японци демонстират зареждане на електрически коли чрез гумите им

Японци демонстират зареждане на електрически коли чрез гумите им

Японски учени са демонстрирали прототип за зареждане на електрически автомобили, докато те са в движение.
Изследователи от Технологичния университет Тойонаши успешно са предали електричество към чифт гуми през 10,16 см дебел бетонен блок по време на търговско изложение за безжични технологии в Йокохама миналата седмица.
В демонстрацията бетонните блокове са били поставени под истински автомобилни гуми в пълен размер, така както стъпват на пътната повърхност в реалния свят. Между 50 и 60 вата електроенергия са предадени към гумите, което е нагледно показано чрез светването на прикачена към тях крушка.
Изследователите все още трябва да преодолеят един сериозен проблем – значителната загуба на мощност. При подобен експеримент от същия екип миналата година около 20 на сто от електричеството е било загубено по веригата. Такаши Охира, професор по електроинженерство в технологичния университет Тойонаши, казва, че електрическата енергия трябва да бъде увеличена 100 пъти, за да се постигне действително зареждане на батерията на колата, докато последната се движи по пътя.
Въпреки това, според него, компонентите, необходими за коригиране на технологията, са на разположение и евтини. Освен това професорът настоява, че системата може да работи дори при бетон с двойно по-голяма дебелина.

Гърция с нов PV рекорд през юни

Гърция с нов PV рекорд през юни

Деветдесет и седем мегавата фотоволтаици са инсталирани в Гърция през юни, като по този начин страната постигна нов месечен рекорд за 2012 година. Към настоящия момент в страната има инсталирани 724 MW.
От 53 MW новоинсталирани фотоволтаици в Гърция през май – рекорд за страната през 2012 г. – юни е „донесъл“ още по-голяма активност при новите инсталации: добавени са 97 MW, според най-новия месечен бюлетин за пазара на възобновяема енергия на гръцкия електроенергиен оператор. От тези 97 мегавата покривните системи с капацитет до 10 кВт съставляват 20 MW.
Фотоволтаиците са генерирали 161,5 GWh енергия през юни, а до този момент през настоящата година – общо 454,4 GWh. Като цяло регионът на Пелопонес е мястото на най-голям брой фотоволтаични системи в Гърция – неговият дял е 126,3 кВт в експлоатация, следван от региона на Централна Гърция с 123,5 кВт и Западна Гърция с 103,7 кВт.
Александър Захариу, президент на Гръцката асоциация на фотоволтаични фирми Helapco, смята, че между 600 и 700 MW нов фотоволтаичен капацитет ще бъде добавен тази година.

Очарователнa къща от естествени материали може да се построи саморъчно

Очарователнa къща от естествени материали може да се построи саморъчно

Да имаш високотехнологичен дом със соларни панели на покрива, вятърна турбина с вертикална ос в двора, наземна термопомпа за отопление, сензори за топлина, светлина и движение, а защо не и „интелигентни“ прозорци – може да е мечтата на мнозина поддръжници на еко-технологиите. За други обаче такъв дом е „твърде хай-тек“, студен, сложен и неуютен.
Чудакът спокойно посреща гости в дома си от материали, добити само от природата
На другия край на спектъра в устойчивото строителство са малките къщи от естествени материали като например дърво и глина, построени от ентусиасти, обичащи природата. Или (понеже всяко ново е добре забравено старо) като домовете на нашите предци, изградени от колове, слама и кал. 
Построена с помощта на плет, глина и дървена рамка, къщата на Грег Крауфорд е изградена от самия него – „експеримент в „интуитивната архитектура“. Според ентусиаста, разказал са експеримента си в предаването “Peak Moment, този вид къщи и изобщо начинът на живот в тях са пълна противоположност (и противоотрова) на „културата на експерта“. „Ние можем – казва Крофърд – да се грижим сами за много от собствените си нужди – от жилища до облекло и храна. И може би вече е добро време да го направим. “Хората трябва да знаят, че могат сами да си осигурят необходимите им неща, настоява чудакът – дори и лекарствата.
Естествено, този тип живот е малко вероятно да се хареса на много хора, но културата се мени и често това се случва именно заради такива хора, които живеят „на ръба“ и променят представите ни.

GE разработи по-ефективен мотор за електрически автомобили и хибриди

GE разработи по-ефективен мотор за електрически автомобили и хибриди

Електрическите превозни средства в широкия смисъл на понятието – включвайки и хибридните коли, все още имат много възможности за подобряване. Макар че технологиите, на които се основават тези нови автомобили, са изобретени преди много време, едва наскоро в сферата на електромобилите започнаха да се наливат по-сериозни средства за научно-изследователска дейност. Факт е, че нищо ново не става мигновено и обикновено минават години, преди дадена иновация да стигне от лабораторията до пътя, но вече е време да видим някои от резултатите от потока от инвестиции в разработките за електромобили.
Затова е добра новината, че GE разработи нов, по-ефективен мотор с постоянни магнити за електрически автомобили и хибриди.
Инженерите на General Electric успешно са тествали прототип на мотор за хибридни и електрически превозни средства с пикова мощност от 55 кВт и способност да работи непрекъснато при до 105 градуса Целзий, използвайки единствено конвенционалната трансмисийна течност като хладилен агент за двигателя.
Моторът, според GE, е с 3-5% по-ефективен от съществуващите двигатели и може потенциално да увеличи пробега на един презареждаем хибрид. Той е разработен като част от проект на стойност 5,6 милиона долара, финансиран от американския Департамент по енергетиката. Моторът работи добре при напрежение от 200V до 650V.
Той е изключително компактен, с енергийна плътност около два пъти по-голяма от тази на днешните двигатели, според компанията.
Въпреки, че това може да не изглежда като много – два пъти по-малки размери, 3-5% по-ефективен – постижението е значително. Всяко олекотяване на електроческия автомобил е добре дошло, защото намалява необходимата енергия за задвижването му; от своя страна двигатят е по-ефективен сам по себе си. Ако това се комбинира с други подобрения, като например по-добри батерии, подобряване на електрониката, използване на по-леки материали и по-добро конструиране и проектиране, може да се постигне съществена разлика.

Британски инсталатор осигурява заеми за PV инсталации: „плащаш от спестеното“

Британски инсталатор осигурява заеми за PV инсталации: „плащаш от спестеното“

Намаляването на преференциалните тарифи за изкупуване на зелена електроенергия се случва в почти всички европейски страни, в това число и във Великобритания, но за разлика от България англичаните прилагат други мерки, за да гарантират растежа на ВЕИ източниците – въпреки намалението на изкупните цени.
Британският инсталатор Engensa тази седмица официално стартира нова схема за соларни заеми, предлагаща на собствениците на къщи възможност да разположат соларни панели върху дома си без първоначална инвестиция.
Офертата, която ще бъде на разположение на собствениците на жилища южно от Бирмингам от 1 август, а след това ще бъде разгърната в национален мащаб през октомври, осигурява на домакинствата необезпечен 10-годишен потребителски кредит на стойност до 50 000 лири при ГПР от 7,9 на сто.
Според Engensa, заемът може да се изплати по всяко време през неговия срок и без наказателна лихва, но е структуриран така, че да гарантира на по-голямата част от собствениците на жилища спестявания, започващи веднага след инсталирането на слънчевата система.
Дори и с най-новата (намалена) тарифа… повечето семейства ще генерират пари“, заявиха от компанията в изявление. „Те ще генерират повече пари – чрез спестявания и постъпления от плащанията по преференциалните тарифни – от стойността на месечната си вноска по заема“. Освен това, според фирмата, семействата ще имат допълнителен източник на приходи, след като кредитът бъде изплатен окончателно.
От фирмата добавиха, че схемата се различава от предишните „безплатни соларни схеми“, тъй като домакинството официално става собственик на соларния панел, което означава, че семействата не се нуждаят от разрешение от доставчиците на ипотеки, за да инсталират системата. Освен това те директно ще получават плащанията по преференциалните насърчителни тарифи.
По груби сметки на фирмата, след като кредитът бъде изплатен, семейството ще се радва на чист доход в размер на над 1500 лири на година.

Нискоенергийните сгради в ЕС — двигател за растеж в строителния сектор

Нискоенергийните сгради в ЕС — двигател за растеж в строителния сектор

Сградите с ниско потребление на енергия имат голям потенциал за намаляване на емисиите на CO2 и на енергийните разходи, но тяхната пазарна реализация все още е ограничена, въпреки икономическите и екологичните предимства, които те предлагат. Повече от 10% от работните места в ЕС са в строителството. Затова Европейската комисия предложи стратегия за утвърждаване на строителния сектор като движеща сила за създаването на работни места и за устойчив растеж в икономиката като цяло.
Сред основните моменти в стратегията е създаването на благоприятен инвестиционен климат, по-специално при дейностите по санирането и поддръжката на сгради. Това включва например стимули за усвояването на пакета от заеми на стойност до 120 млрд. евро, които се предоставят от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) като част от приетия през юни Пакт за растеж и работни места. Наред с това стратегията включва насърчаване на иновациите и подобряване на квалификацията на работниците чрез благоприятни условия за тяхната мобилност. Също така се предвижда по-ефективно използване на ресурсите чрез насърчаване на взаимното признаване на устойчивите строителни системи в ЕС. Посочва се и нуждата строителните дружества да разполагат с универсалните проектантски стандарти, за да се улесни работата им в други държави членки. Сред целите, заложени в стратегията, е и подобряване на позициите на европейските строителни дружества на световния пазар с оглед постигането на по-добри резултати и въвеждането на устойчиви стандарти в държавите извън Европейския съюз.
Антонио Таяни, заместник-председател на Европейската комисия и комисар по въпросите на промишлеността и предприемачеството, заяви: „При сегашната тежка икономическа и социална криза сградите с ниско потребление на енергия представляват сигурни и перспективни инвестиции както за обществото, така и за частните инвеститори. Ситуацията, в която се намираме, следва да се разглежда от строителния сектор като възможност за иновации и за привличане на нови таланти. Модерните технологии имат значителен потенциал не само при строителството на нови жилища, но и при санирането на милиони съществуващи сгради, за да се подобри значително тяхната енергийна ефективност в унисон с целите, заложени в стратегията „Европа 2020“. Нека не пропускаме тази възможност. Строителният сектор може да се превърне в двигател за устойчив растеж.“
Защо е нужна стратегия в строителството?
  • между януари 2008 г. и април 2012 г. финансовата и икономическа криза доведе до 17% спад в строителството на сгради и съоръжения в 27-те държави — членки не ЕС;
  • крахът на пазара на недвижимите имоти допринесе за застоя в отрасъла и нарастването на безработицата;
  • свиването на кредитните пазари и забавените плащания оказаха допълнителен натиск върху платежоспособността на строителните предприятия;
  • отрасълът изпитва непрекъснат недостиг на квалифицирана работна ръка;
  • въвеждането на сгради с близко до нулево нетно потребление на енергия, както е предвидено в преработената Директива относно енергийните характеристики на сградите, ще бъде голямо предизвикателство пред строителния сектор;
  • бавен е напредъкът в усилията за подобряване на енергийната ефективност и използване на възобновяеми енергийни източници, по-специално при санирането на съществуващи сгради;
  • ситуацията на международните пазари е от решаващо значение за предприятията в строителството в ЕС; трудности създават и условията за конкуренция в други държави, в които социалните и екологичните изисквания не са толкова строги. Предприятията, които не са от ЕС, могат да се възползват и от държавни помощи, каквито практики има например Китай, което ограничава достъпа на предприятията от ЕС до тези пазари.
Предстои
Ще бъде организиран форум на високо равнище с представители на държавите членки и на строителния сектор, който ще следи изпълнението на стратегията и ще отправя препоръки във връзка с необходими корекции или нови инициативи. Успоредно с това в тематични и други видове групи ще се обсъждат различни подходи за осъществяване на конкретни инициативи, ще се оценява възможният ефект от действия по конкретни инициативи на национално и отраслово ниво и ще се търсят възможности за взаимодействие.

Индия достигна „летвата“ от 1GW соларна енергия

Индия достигна „летвата“ от 1GW соларна енергия

Местните медии в Индия съобщиха, че соларните фотоволтаични инсталации в страната са преминали „летвата“ от 1 гигават, според данни, оповестени от Министерството на новата и възобновяемата енергия.
Към края на юни свързаните към електропреносната мрежа в Индия соларни PV инсталации са били с капацитет от 1030,66 мегавата. Голям процент от това, почти 65%, идва от Гуджарат. Според местните медии това постижение се случва по-рано от планираното, тъй като министерството е очаквало капацитет от 800MW да бъде достигнат в края на фискалната 2012-2013 година.
Малцина са очаквали Индия да се справи с поставените амбициозни цели за зелена енергия, когато те са били обявени в рамките на насърчителна програма, съобщава местното издание „Bridge to India“. Това схващане се е променило поради желанието и ангажираността на предприемачи и инвеститори относно инвестициите в слънчева енергия в Индия.
Доклад от април на американския Съвет за защита на природните ресурси и Съвета по енергетиката, околната среда и водите подчерта, че политиката на правителството е изиграла ключова роля за соларния пазар на Индия. Направени са „впечатляващи“ крачки за привличане на нови местни и международни играчи на пазара, както и за постигането на по-ниски цени на слънчевата енергия по-бързо от очакваното.

Категории

16.01.2013 (1) 1GW (1) 1GW соларна енергия (1) Автомобилни литиево-йонни батерии (1) автомобилно покритие (1) АЕЦ Козлодуй (1) Айсберг (1) Акумулатори (1) батерии (3) Батерия (1) безплатна енергия (3) Белене (1) Берлин (1) Берлински супердом (1) Био (1) Биомаса (3) Бойко Борисов (1) България (1) Бългaрска турбина (1) ВЕИ (10) велосипеди от бамбук (1) Ветрогенератори (2) ВЕЦ (1) ВЕЦ Козлодуй (1) Водорасли (1) водородни автобуси (1) Въглеродни емисии (1) Въздушни батерии (1) Възобновяеми енергийни източници (1) Вятърна енергия (1) вятърната енергия (3) Вятърни паркове (1) Вятърни турбини (1) Глобално затопляне (3) горивни клетки (1) Гренландия (1) Делян Добрев (1) детски електромобил (1) ДКЕВР (5) дървесина (1) ЕВН България (1) екология (1) Еколози (1) електрически автобуси (1) Електрически автомобили (3) електрически коли (3) електричество (1) електроавтобуси (1) електрогенератор (1) електродвигатели (1) електроенергия (2) Електромобил (11) Електромобили (10) електромотор (1) електроразпределителна мрежа (1) Емил Димитров (1) енергийна ефективност (6) енергийна криза (1) енергийната ефективност (1) енергия (3) ЕРП (1) естествени материали (1) Етрополе (1) Закон за горите (1) Замърсен въздух (1) замърсяване (1) зарядни за електромобили (1) зарядни колонки (1) Зелена енергия (11) зелените (1) Изменение на климата (1) Източници на енергия (1) инвалидни колички (1) Инвеститори (1) инвестиции в зелена енергия (2) Климат (1) Комунални системи (2) Корабни горива (1) Къща (1) лаптопи (1) Литиево (1) Литиево йонни (1) мотор (1) мрежа (1) Насърчаване на възобновяемата енергия (1) НЕК (3) Нискоенергийни сгради (1) Отпадъци (1) Покупка на електромобил (1) Приливна енергия (1) причина (1) програми (1) проекти (1) растеж (1) Рециклиране (1) Слънце и почва (1) Слънчева енергия (10) Слънчеви клетки (3) слънчеви панели (1) собственик (1) соларна енергетика (5) соларна енергия (3) соларни зарядни (1) Соларни клетки (3) Соларни панели (13) Соларни паркове (1) Соларни системи (11) соларни стимули (2) Стимули (1) съхранение на енергия (1) Термопомпени системи (2) ток (1) транспорт (1) Флуоресцентни крушки (1) Фонд (1) фотоволтаици (7) фотоволтаични клетки (1) Фотоволтаични листа (1) фотоволтаични модули (2) фотоволтаични панели (1) Фулчарджър България (1) Хибриди (3) Хидро-енергийни (1) цена (1) Цени (5) Чип (1) Ardenham Energy (1) Bio (1) General Motors (1) Google (1) HSBC (1) Kenguru (1) McCamley (1) NanoTritium (1) PV инвертори (1) PV инсталации (1) PV панел (1) QBEAK (1) Solarwatt (1) SolarWorld (1)