Датски проект обещава 800 км. пробег за електромобилите и време за “зареждане” по-малко от 3 мин.
Датски проект за е-мобилност обещава да достави на пазара “удължител на пробега” за електрически превозни средства на батерии (battery electric vehicle – BEV), който може да увеличи разстоянието между две презареждания с 800 км. Първият автомобил, който ще получи новата система, базирана на био-метанол – Модуларния енергиен контейнер (Modular Energy Carrier – MEC) ще бъде QBEAK на ECOmove.
Снабдена с въздушно охлаждане, високо-температурната полимерна електролитна мембранна електроенергийната система има интегриран реформатор (за да да работи на био-метанол) и е разработена от Serenergy. Тя ще бъде достъпна като основен модуларен енергиен контейнер – удължител на пробега – с 2,5kW горивна клетка и резервоар, но с модулна конструкция, позволяваща повече клетки / резервоари да бъдат добавени според ситуацията – за по-голям пробег. Системата преобразува био-метанола в DC ток за зареждане на бордовите батерии на превозното средство, а отпадната топлина се насочва към купето за отопление.
Включването на комбинираната технология за горивни клетки/BEV в електрическите превозни средства може да разшири пробега им най-малко четири пъти в сравнение с това, което електромобилите могат днес. Тя ще предложи на шофьорите “презареждане” на “резервоара” в рамките на по-малко от три минути, подобно на бензиновите автомобили. Други посочвани от производителя ползи на системата включват подобрена стабилност на заряда, което може да удължи живота на батериите, както и потенциално ниска цена за внедряването на мрежата от зарядни станции, тъй като може да се използва съществуващата инфраструктура за дистрибуция на горива.
Проектът се управлява от Insero E-Mobility и за първи път ще бъде внедрен в бъдещия датски електромобил QBEAK на ECOmove.
0 коментара:
Публикуване на коментар